Hemska sjukdom!

Det har hänt de som inte får hända någonsin.
I måndags den 8 februari så fick mamma under ett samtal med min syster Rebecca ett anfall.
Hon slöddrade så Rebecca uppmanade mamma att gå till Henrik så han ringer 112.
 
Jag och min syster Linda skyndar till platsen och hinner dit några minuter innan ambulansen.
Mamma hade då fått tillbaka lite av talet. Hon sa att tungan hoppade i munnen och att käken rörde sig okontrollerat. Efter ambulansen tagit tester så tog de med mamma till sjukhuset.
 
Jag trodde de var en stroke, då mammas ena mungipa blev lite hängig. 
 
Den 9 februari så ringde mamma och pratade med mig och sa att läkaren kommer hålla kontakt med mig.
Mamma fick genomgå en MR och resultatet kom först den 10e. 3 förändringar i hjärnan.
 
Jag vill inte förstå. Läkaren pratar med mig och berättar att de är 3 dotter tumörer och att mamma ska genomgå en datomografi för att se vart tumörerna fått spridning ifrån.
 
På kvällen den 10e så fick vi veta att mamma även hade en tumör i höger lunga..
 
Cancer..Äckliga sjukdom...
Men mamma är den starkaste människan jag vet.
Vi kommer klara de här tillsammans!
 
Närmsta släkt o vänner blev meddelade idag.
 
Jag tänker att detta blir ett sätt för mig att ventilera och där jag kan uppdatera utan att behöva repetera allt 1000 gånger..
 
Hoppas på er förståelse. Nu är de bara styrka som gäller!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0